sisters around the world!

Gletsjers, Dulce de Leche, Orca´s, Wijn, Biefstuk, Maradona, Tango en Buenos Aires!

Aan de laatste twee weken van mijn reis begonnen dus tijd om nog een update te geven van de afgelopen periode!

Die update begint in El Chalten (sorry blog-lezers van Wendy, dit heb jê waarschijnlijk al gelezen).

In El Chalten hadden Wendy en ik een paar dagen uitzicht op de hoogste Berg van Patagonie.. ´Fitzroy´. Het is nu herfst in Patagonie en hoewel we de meeste dagen daar een blauwe lucht hadden, waren de toppen steeds meer besneeuwd. In El Chalten hebben we een paar mooie wandelingen gemaakt, wat onwijs mooie (herfst)plaatjes opleverden.

Na Chalten waren we toch echt toe aan wat warmer weer en zijn we richting Bolson gegaan. Een Lange busrit (26 uur!!), maar met wat avondeten, een bingo (helaas niet gewonnen L), een filmpje en een ontbijtje ´smorgensvroeg, was dit goed vol te houden. Echt een luxe hoor, die bussen in Argentinie!

El Bolson in een beetje het hippie-stadje van Argentinie. Erg relaxt, met veel marktjes met handgemaakte dingen. Om de sportiviteit van afgelopen weken niet te onderbreken zijn we de eerste dag op de fiets gestapt en dachten we een Klein tochtje te gaan fietsen. Erg Lang was het ook niet, maar jezus... wat waren de stukken steil!! Met een rood en bezweet hoofd kwamen we op het uitkijkpunt em mochten we genieten na zelfgesmeerde broodjes, rust, een uitzicht waar je ´u´ tegen je zicht en wat paarden em koeien op de achtergrond. Heerlijk rustgevend!

Vanuit El Bolson zijn we met de bus doorgegaan naar Puerto Madryn. Een stadje aan de kust wat we eigenlijk over wilde slaan omdat het walvissenseizoen over was. Toen we hoorde dat je op dit moment orca´s kon spotten, verandere mijn visie meteen natuurlijk. Een nachtbus en een gestolen camera verder (grrrrrrrr!!) huurden we een auto en gingen we op stap naar het strand waar de zeehonden lagen. De kans was aanwezig dat ze op deze gingen jagen em ze dus heel dicht bij het strand kwamen. Dag 1 was helaas geen succes... veel wind en geen orca. Dag twee daarentegen hadden we meer geluk! Aan het einde van de middag werd iedereen aangewakkerd door een zwarte vin die te zien was! Em jaaaaaaaaaaaaaaa, daar zwom toch echt een groepje van 5 orca´s langs de kust! Ze waren nog ver weg maar met een verrekijker of camer goed te zien!! Em wow, wat een indrukwekkende mooie dieren zijn dat! Zeker het wachten waard geweest! Ik heb gewoon orca´s gezien!!

Na het orca-avontuur gingen we (inmiddels helemaal gewend aan de nachtbussen want dat was ´maar´ een tochtje van 14 uur) op naar chocolade-paradijs... Bariloche! Hoe bizar is dat... zit je aan de andere kant van de wereld terwijl het lijkt alsof jê in Zwitserland zit! Inclusief St Bernardshonden! De huizen, de chocolade, de kaasfondue, de kou en de witte bergtoppen. Erg leuk en voor ons een goede gelegenheid om even bij te komen van de afgelopen dagen me teen bakkie thee, een chocolaatje en een open haard.

Met elk stadje em dorpje dat we passeerden kwamen we steeds meer noordelijker, wat voor ons betekende.. steeds wat warmer! Joeheooo, zo was het in Mendoza al heerlijk em zijn we daar op de fiets gesprongen om de verschillende wijngaarden te bezoeken en te proeven van de plaatselijke wijn! Een supermooi stuk om te fietsen en na wat glaasjes wijn werd het er alleen maar beter op! Proost!

De volgende dag in Mendoza (wat voor nos al echt op een stad ging lijken, na 4 weken tussen de bergen te hebben gezeten), ben ik gaan paragliden!!!!!!!!!!!! En hoe cool was dat! Met een parachute van de Berg afrennen (don´t worry, ik was natuurlijk niet alleen ;-)) en daarna een half uur vliegen als een vogeltje! Voordat we de sprong gingen doen, werden we nog geinterviewd door de plaatselijk TV-zender. Volgens mij heb ik een heel ander antwoord gegeven op de vraag die die man stelde, maar hij knikte vriendelijk en was heel blij zij hij, met het interview, haha! Of ik ook echt op TV bem gekomen.. ik vraag het me af!

Na Mendoza werd het dan eindelijk tijd om naar Buenos Aires te gaan!! Wat had ik me daar al maanden op verheugd! De verwachtingen lagen dus hoog! Na onze laatste nachtbus (thank god!) vielen we met onze neus in de boter. Het was markt in San Telmo, de wijk waar nos hostal ook lag (dankjewel grote zus.. ArtFactory was inderdaad een topper!). Meteen werden we overrompeld met verschrikkelijke leuke kraampjes en koopjes, tangomuziek in de straat, een felle zon en verschillende straatartiesten! Welkom in in Buenos Aires em, WOW, mijn verwachting waren nu al waargemaakt!!!

Dag twee zijn we de grote pleinen van BA gaan bekijken. Casa Rosada (met het welbekende balkon van Evita), de graftombe van San Martin (de grote held van Argentinie, die ze naar de onafhankelijkheid heeft gebracht), de grote winkelstraat gezien... oftewel een aardig toeristenrondje gelopen! Die avond zijn we naar een optreden geweest van ´El Tiempo La Bomba´, een Djembe/Drum and Base- band, die heel de zaal op z´n kop kreeg! Wat heerlijk om helemaal even uit nos dak te gaan, wat een energie die in die zaal vrijkwam!

De volgende dag zijn we naar de begraafplaats ´La Recoleta´ gegaan. De begraafplaats waar Evita ook ligt. Erg indrukwekkend om te zien.. graven zijn daar hele huizen/monumenten. Super mooi.

Buenos Aires is in sommige stukken een beetje vergelijkbaar met Barcelona. Zeker met het zonnetje wat we hadden en het Spaanse gebrabbel op de achergrond.

De Tango kon ook zeker niet missen nu we hier in BA waren, en we hebben dan ook een echt tango-show mogen meemaken. Helaas geen les meer kunnen nemen, vanwege de paasdagen (iedereen was vrij). De show was in ieder geval geweldig. Super van genoten!

Verder nog heerlijk geshopt in de verschillende wijken, veel foto´s gemaakt, oude bekenden opnieuw gezien (een stelletje wat ik voor het eerst in Laos had ontmoet!) em nieuwe mensen ontmoet. We hadden in BA namelijk ook onze eerste meeting met de groep, waarmee we naar Brazilie gaan reizen!

De laatste dag zijn we naar de wijk ´La Boca´ gegaan. De wijk waar iedereen droomt om net zo´n goede voetballer te worden als Diego Maradona. Het is een arbeiderswijk en hierdoor ook wat meer armoede als in de rest van BA. De huizen zijn allemaal in verschillende kleuren geverfd, wat een onwijs mooi en zonnig resultaat geeft!

Na bijna een week nons heerlijk te hebben vermaakt (natuurlijk zijn we niet vergeten om lekker biefstukken te eten, biertjes te drinken en wat danspasjes te doen!) in BA, werd het tijd om verder te gaan, richting de grens en richting de laatste weken van mijn reis.

Heel dubbel allemaal hoor! Nog superveel zin in Brazilie, maar de zin om iedereen weer te zien wordt ook steeds groter! Ik beloof jullie dat ik nog heerlijk ga genieten deze laatste weken en daarna gaan we veel wijntjes drinken om bij te kletsen!

De volgende keer... mijn laatste verslag van Braaaaziiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiillll, lalalalalalala!!!

Veel liefs van Marleen

Reacties

Reacties

Mariëlle

Hi leentje

Leuk om weer iets van je te horen. Ik ben weer super jaloers door je verhaal en je gave foto's. Geniet met volle teugen van t aller aller laatste deel van je reis. En ik ga een mooie fles wijn kopen om met je te delen en bij te kletsen over al dat moois dat je de afgelopen maanden hebt meegemaakt. Have fun zorg goed voor jezelf en ik ben benieuwd naar t laatste deel. Dikke kus Mariëlle

Anette

Hee lieve zus, als ik je verhaal zo lees komt onze eigen reis weer helemaal tot leven! Super allemaal zeg! Veel plezier in Brazil en tot volgende week! xxx PS. Wij hebben gisteren meer dan 900 EUR opgehaald voor Villa Ticca tijdens koninginnedag!!!!

Wilma

Hey Marleen, wat hebben jullie toch een ontzettend vervelend leven, :-)!
Geniet er nog even van en hopelijk schijnt hier de zon over twee weken net zo hard als nu, zodat de overgang niet zo groot is, hihi.

Veel plezier en mooie momenten nog!!!

X
Wilma

Marianne W

Hallo Marleen, weer een prachtig verhaal. Wist niet dat je vakantie bijna afgelopen was, maar ik zou zeggen geniet nog van je laatste trip. Zelf ben ik ook een weekje op vakantie in Cambridge. De koren beluisteren en nog even Londen aan doen. In verhouding met wat jij allemaal mee hebt gemaakt en meemaakt is dit natuurlijk maar een peulen schil. Nogmaals geniet van je laatste weken, en als je zin en tijd hebt kom je een keer langs om je belevenissen te vertellen. Heel veel plezier en tot horens, ziens Marianne

sietske

Heey Marleentje!

Oh weer zo'n super verhaal! Echt zo leuk om te lezen! Ik ben zo blij dat de reis zo goed verloopt, het is echt volop genieten, indrukken opdoen, af en toe een teleurstellinkje (balen van die camera, zijn jullie veel foto's kwijt?) maar vooral heel veel LOL! Top Marleentje, knap dat je dit avontuur aangegaan bent! Geniet van de laatste weken samen met Wendy. En ik heb straks heel veel zin om met je bij te kletsen samen met een paar wijntjes! X Sietske

Nanda

Lieve leen, klinkt weer enorm goed dit verhaal!
De laatste periode van je reis is ingegaan en wat kan ik me voorstellen dat het dubbel is!! Wij kijken natuurlijk uit naar je terugkomst! Wat is het heerlijk om in real life te kunnen kletsen, lol maken, dansjes maken, drankjes doen en nog veel meer!!!!!!
Lieve leen, tot heel snel!!
Dikke kus Nanda

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!